پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

ارزش سهام «گشان» از پاییز سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۷۷ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر: ۱۲۱۵۳۲
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
ارزش سهام «گشان» از پاییز سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۷۷ درصد کاهش یافته است
به نظر می‌رسد سهام پدیده دچار چرخه‌ای معیوب و پر تکرار از روندی بی نتیجه شده که مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد. پرسش اصلی سهام داران این است که روند توقف و ایستایی ارزش سهامشان تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و چرا در طول دو سال اخیر اتفاقی محسوس در این زمینه رخ نداده است.

امین عظیمی زاده | شهرآرانیوز - سهام «گشان» پدیده شاندیز بعد از عرضه دوباره در پاییز سال ۱۳۹۹ در فرابورس با ۷هزار و۸۰۰تومان کشف قیمت شد، اما دیروز قیمت این سهام به هزار و ۸۰۶ تومان کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که ارزش سهام گشان از پاییز ۹۹ تاکنون ۷۷ درصد کاهش یافته است. همچنین در ۲۴ مرداد سال گذشته، قیمت هر سهم گشان ۲ هزار و ۲۳۴ تومان بوده است.

براین اساس ارزش سهام پدیده در مرداد امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد سهام پدیده دچار چرخه‌ای معیوب و پر تکرار از روندی بی نتیجه شده که مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد. پرسش اصلی سهام داران این است که روند توقف و ایستایی ارزش سهامشان تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و چرا در طول دو سال اخیر اتفاقی محسوس در این زمینه رخ نداده است.

اصلی‌ترین عوامل ایستایی بودن سهام گشان

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با شهرآرا درباره اینکه چرا سهام پدیده تاکنون رشد نکرده است و در چرخه معیوبی از توقف به سر می‌برد، گفت: در ابتدا باید این نکته را درنظر بگیریم که کلیت بازار سهام هم در این دوسال گذشته نزولی بوده است و صرفا به سهام پدیده محدود نمی‌شود؛ با همه این اوصاف به نظر می‌رسد شناوری بالای سهام پدیده و نبود جریان نقدینگی، استفاده از مدیران دولتی در سنوات گذشته و حمایت نکردن سهام دار عمده از سهم شرکت پدیده شاندیز، جدی‌ترین عوامل ایستایی «گشان» است.

امیر زندنژاد طهرانی درباره پیش بینی خود از روند سهام گشان در مدت باقی مانده از سال بیان کرد: در صورت تداوم وضعیت فعلی با توجه به طولانی شدن اصلاح زمانی سهم و بیشترشدن زیان عملیاتی ناشی از افزایش هزینه‌های راه اندازی مجدد و تکمیل واحد‌های فروخته شده و همچنین خوش بین نبودن سهام داران، تداوم روند نزولی سهم «گشان» دور از انتظار نیست. در نقطه کنونی، مدیریت بخش خصوصی می‌تواند وضعیت شرکت و سهام را نجات بدهد.

وی همچنین درباره امکان و تسهیل سرمایه گذاری خارجی کشور‌های همسایه ایران در این پروژه و فراهم بودن بستر سرمایه گذاری خارجی پس از فروکش کردن نسبی بحران کرونا گفت: محدودیت‌های قانونی ناشی از تحریم‌ها و سیاست‌های حاکم بر فضای سیاست گذاری در حوزه صنعت توریسم و گردشگری، باعث خوش بینی و ایجاد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در شرکت پدیده نمی‌شود، ولیکن در صورت رفع تحریم ها، پتانسیل‌های بسیاری آزاد می‌شود که می‌توان روی آن‌ها متمرکز شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حداقل بازده مورد انتظار گشان این است که به اندازه نرخ سود بانکی بازدهی داشته باشد، اما این مسئله محقق نشده است.

زندنژاد طهرانی در ادامه افزود: در حال حاضر و در سنوات گذشته، بازده عملیاتی مجموع گروه پدیده عمدتا منفی یا کمتر از نرخ سود مورد انتظار بوده است و صرفا شروع عملیات اجرایی و اصلاح ساختار مدیریت اجرایی شرکت و همچنین کم کردن شناوری گشان و حمایت سهام دار عمده می‌تواند شرکت را از وضعیت کنونی خارج کند، اما باید توجه کرد که ارزش دارایی‌های شرکت به دلیل تورم، افزوده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->